dagje nr. 5

22 mei 2014 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Na een geweldige dag gisteren en wat op tijd naar bed gegaan. Vanmorgen om 4.30 de wekker! Daar zaten we om 5.30 aan t ontbijtje.. lekker binnen omdat t buiten nog wat te fris was en donker.. me even goed uitrekken stootte ik me per ongeluk tegen de lamellen van het raam... er ging me toch een Alarm af... pffoeeee iedereen was direct klaar wakker. Oh en de buren trouwens ook.. tralalalaaaa...

Hier in amerika hebben ze die bekende gele Schoolbussen nu is t zo dat als die stopt om kinderen in of uit te laten stappen.. hoe breed de wegen ook zijn al staat hij helemaal rechts en is t een 5 baansweg dan stopt iedereen naast en achter die bus.. geweldig om te zien. Allemaal rustig aan en geen gejut. Nooit getoeter en niemand rijdt te hard. Kan je je toch niet voorstellen?!..

oja!!! Vanmorgen dus om 6uur richting Cape canaveral... naar kennedy space center we waren er al om 7uur. (Normaal is t park rond 9 of 10u pas open) echter nu al vroeger ivm.. een raket lancering incl. Sateliet!! Dit gebeurde om 9.09 exact.. allemaal op een veld bij space centre 7.5 miles verwijderd van platform 41.
( je mag niet op minder dan 3.5 mile staan ivm zand en warmte straling).
de raket was 33 meter. Je voelt een trilling. Een druk.. en een geluid.. geweldig. We hadden prachtig weer en hebben 3min30sec de raket kunnen volgen. Fotootjes zet ik erbij. Echter dit moet je zelf ervaren.
Ook daar in space center staat de enige echte atlantis spaceshuttle!! Ennn de apollo 11 lag er. Het was geweldig die shuttles op de ware grootte en gewon de originele te zien. Je zag de brandvlekken de hitte de schade er allemaal op zitten.
We hebben genoten van deze dag. Schildpadden, adelaars, alligators gezien.1 woord: TOP!!
Morgen rustdagje..