dag 4

22 mei 2014 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Gisteravond bij de villa tijdens een potje hartenjagen.. zaten er opeens op onze omheining van de villa meerdere Kikkers te brullen. Erg leuk om te zien en te horen.

vanmorgen vroeg rond half 9 richting Ocala national forest gegaan. Koelbox mee en reserve kleding. Na bijna 1.5u rijden kwamen we aan. Dit park bestaat uit ruim 200.000 hectare. Met voornamelijk veel lakes en springs (waterbronnen). Tijdens de autorit door het forest zaten we continu klaar met fotocamera en videocamera want er lopen hier in t wild veel alligators, schildpadden, herten, coyotes en ook Zwarte beren. Echter na een tijdje niks te hebben gezien. Minder alert...
en prompt staat er op 10 meter van je een grote zwarte beer!!! Wij volop op de remmen. Beer schrok weg en wij te laat voor fotos en film. Helaas maar wel een prachtige ervaring!!!
We zijn langs 5 mooiste Springs geweest; o.a. juniper spring, salt spring, alexander spring en silver glen spring. Zo hebben we ook in de laatste gezwommen waar 200 miljoen liter water per dag omhoog komt. Kan je voorstellen hoeveel per minuut/seconden. Er was dus veel stroming, het water was helder blauw en was ijskoud. Wel erg leuk om in zoetwater te zwemmen. Met natuurlijk een afbakening van een touwtje!! Van alligators af.. hahahaha.. op dit terrein van ocala national forest is ook dr us Naval bombing area. De straaljagers hoorden we dan ook overkomen en bommen lossen.. best enge geluiden kan ik je vertellen. Alles helaas enorm afgeschermd en beveiligd dus niet mogelijk om iets te zien.
Morgen drukke dag en de wekker zal om 4uur alweer aflopen.. rara waar gaan we heen?;)