vlucht

18 mei 2014

Daar gingen we dan vanmorgen (17/5) in alle vroegte naar schiphol. We werden netjes volgens afspraak opgehaald door een wat oudere turkse man. T was een rustige rit naar schiphol... aldaar aangekomen, ingecheckt, koffers gedumpt en naar ons plekje op "level 2" bij schiphol aan de koffie gegaan...
De 1 vlucht van schiphol naar dublin verliep voorspoedig, dit stelt dan ook amper wat voor daar je incl. Taxieen, stijgen en landen maar 1u en 15min in t vliegtuig zit. Het grappige was dat mijn vader altijd ruim van te voren kijkt naar de beste "goedkoopste" plekjes met meer beenruimt. Bijv. Bij nooduitgangen en net achter de bussines class. Dus ook nu zouden we op rij 8 (vd 29 rijen) zitten. Bij boarden kwam ik er echter achter dat er rij 23 en rij 24 op onze boardingspass stonden dus konden we mooi achterin aanschuiven..
Op dublin aangekomen moest een ieder van ons zijn eigen koffer aanwijzen bij de amerikaanse douane in dublin. Je kreeg op een beeldscherm jouw koffer te zien en je moest aangegeven of dit inderdaad jouw koffer was. (Ken je nagaan wat ze allemaal van je weten...)

Op dublin hebben wij ons amerika trip ingeluid met natuurlijk een echte double whopper.. deze was dan ook heerlijk na al ruim 7 uur op pad te zijn.
We hebben 4u op dublin moeten wachten voor onze overstap naar de volgende vlucht.
Van dublin naar Orlando, florida... hier zitten we op rij 11 en 12 vd 68 rijen (direct achter de bussines class bij de nooduitgang) ondertussen zitten we nu in t vliegtuig en zijn we op de helft.. 4.5u gevlogen en nog 4.5 uur te gaan. Dit trekt toch wel een tijd.. helaas met aer lingus allemaal "verouderde" films zonder nl ondertiteling.
Dus mensen kijken wordt nu ieders grootste hobby.. onder t motto :"what else"?.

Vervolg: ondertussen geland in Orlando, florida

zojuist geland. Plaatselijke tijd 18.33 in nl 6u later. Nu koffers wachten. Eerste indruk: enorm! Lijkt wel of je in een film zit. Mega!!
To be continued