busch garden, Tampa

30 mei 2014 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Sodeju....
daar gingen we vanmorgen.. donderdag 29 mei om 8.30 richting Tampa. Ongeveer 1u15m rijden. Tampa ligt ligt aan de linker zijde van florida.
Busch garden.. een groot! Attractie park, opgedeeld in allerlei tropische werelddelen.
In de auto al meermaals aangegeven dat ik ivm lichte angst en hoogtevrees de Sheikra-attractie niet in zou gaan... aldaar aangekomen ging om 10u direct t park open... erg rustig en we (ralph en ik) hadden de fast pass weer aangeschaft om de grote menigte te ontlopen.

Bij aankomst even 5min bij Sheikra staan kijken.. en ik zeg: oke ralph we gaan nu of nooit. Ik had t natuurlijk nog niet gezegd of daar gingen we dan.. direct met zweet in me handjes.. knikkende knietjes..voorbij alle mensen. Sheikra is aan achtbaan die je kan vinden op youtube. Hij bestaat uit 3 grote banken waar je met zijn achtten naast elkaar kan zitten. Hij bereikt een top van 60 meter hoogte...en blijft daar 5 seconden hangen.. kijkend de afgrond in en dan een vrije val van 90graden rechtstreeks 60meter naar beneden... heftig!! G kracht 5.4 wetend dat men knock out kan gaan tussen de 4 en 6 g krachten. Filmpje zal ik plaatsen op facebook.

Daarna doorgegaan naar de Montu! 1 vd langst omgekeerde achtbanen ter wereld!! Enorm lange achtbaan.. kwam bijna geen eind aan. En hier hingen we onder aan de rails. G kracht 4. Meermaals onder de grond door. Deze was zeker cool!

toen de... Cheetah hunt!! Deze lanceerde je 3x door machneten met een snelheid van 95km per uur.. hier was non stop op snelheid. G kracht 4 Filmpje was al op facebook te zien. Whop whop die was leuk!

de Kumba... met enorm veeel loopings! En kurketrekkers waarvan zijn toppunt zat op een 360graden draai!! Nou de druk.. de g krachten voel je.. g 3.8. Ongelovelijk maar waar alles gedaan. Toch wel trots! Ook natuurlijk wat watersplash achtbanen die erg lollig zijn. En blij dat t 32 graden is dat je kleding snel droogt. Morgen rustdag en zaterdag op naar miami!! ♡ USA

1. Corrie:
    31 mei 2014
    Hallo allemaal. we hebben alles gelezen, jullie vermaken je wel goed he leuk hoor;groetjes van ons beide Oma Ma