Verlaat

23 mei 2018 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Verlaat reisverslag...
Vrijdag tm maandag op de cruise geweest. Van Norwegian cruise line.
Smorgens net als met vliegen ingecheckt en door controle heen rond 11u de boot op gegaan. Op de boot aangekomen direct zoveel mogelijk van het schip zien voordat alle 2400 passagiers erop zitten.
Leuke foto's kunnen maken dat we als een soort Titanic film op de voorpunt staan. Diverse decken kunnen bekijken en direct aan de rum-punch... best raar om 24/7 all inclusive te hebben inclusief alle alcoholische dranken en diverse restaurants met vele keuzes aan eten.

Langzaam begon het drukker te worden op het schip. Rond 15uur ging het "alarm" de wel bekende emergency drill werd uitgevoerd. Dat houdt in dat werkelijk iedere passagier van het schip zich moet melden bij zijn/haar (aangegeven op je persoonlijke pas) letter moest melden op het schip. Om aldaar uitleg te krijgen hoe je een zwemvest aan moet doen en hoe het werkt in noodsituaties. Bootverdeling etc... heel leuk lief en aardig dat het een verplichting is maar op dat moment willen 2400 passagiers alleen maar zwemmen zonnen eten en drinken. Dus gelukkig was de drill rond 15.30 afgelopen en zijn we rond 15.45 cape Caneveral uitgevaren.
Daar gingen we onderweg naar Nassau op de Bahamas.
We hebben echt super mazzel gehad met het weer op de cruise. Na een onstuimige week in Kissimmee waar het weer niet echt mee werkte was het op het schip goed te doen.
29 graden met natuurlijk een zeewind en af en toe een wolk.

Onze hut op de boot was op deck 10. Mijn ouders zaten op deck 7.
Wat een geweldige kamer.. een binnenuit (want tja je bent er toch alleen maar snachts Om te slapen) 2 persoonsbed... de badkamer super schattig. Tv om live het beeld vanuit de voorzijde van het schip te zien en navigatie. 2 film kanalen.. toppie

Wij, Ralph en ik, waren zaterdag in alle vroegte al wakker. Rond de klok van 4.30uur... snachts... zijn wij een wandeling over het schip gaan maken. Wat was men druk bezig om het schip op alle decken schoon te maken... te ontdoen van alle alcoholische plakresten.. men was dan ook verbaast dat wij er rondliepen en niet lekker lagen te slapen. Met de opkomende zon kwamen wij aan in Nassau. Wij stonden op het dek en hebben tevens genoten van het binnen komen van de DisneyCruise naast ons in de haven van Nassau..

Rond 9u zijn wij gezamenlijk met pa en ma gaan ontbijten in 1 van de restaurants. Hier was het ontbijt ook all incl maar kon je zitten en kiezen van een ontbijtkaart met zeer veel opties.
Natuurlijk te veel om op te noemen... 2 sunny side up eitjes op toast. Hashbrownie en pancakes wauw geweldig. Heeerlijk

Rustig aan van de boot af gegaan om Nassau in te lopen. Hier werden wij onthaald door alle mensen die ons graag dmv een taxi het eiland wilden laten zien... de Caribische muziek en diverse eettentjes ..
Wij zijn op eigen gelegenheid door Nassau gaan lopen en waren rond het middaguur weer terug op de boot... die zo goed als leeg was... velen hadden een excursie geboekt en het was hierdoor rustig bij het zwembad, jacuzzi waren ruim aan plekken en ga zo maar door. Wij hebben ons uitstekend vermaakt bij het zwembad.. af en toe een cocktail... soms wat lopen op het schip en even wat eten gehaald.. prima te doen!
En rond 17u zijn we richting great stirup gevaren.

Zaterdagavond ivm de verjaardag van mam vorige week zijn wij luxe gaan dineren op het schip.. Dit was dan niet all incl. Maar erg bijzonder en wat werden wij verwend. Het eten was fenomenaal!!! Echt een klasse! We zaten dan ook allen net aangekleed en wel en tevens zijn er die avond door professionele fotografen foto's gemaakt.

De avond was subliem!

Zondagochtend waren Ralph en ik weer vroeg wakker en merkten dat het schip continu in beweging was rond 5.30 om het anker vast te krijgen.. echter door hoge golfslag en de niet meewerkende wind was het onmogelijk om veilig aan te leggen en om alle passagiers dmv boten naar het eiland te krijgen... de kapitein heeft rond 7u besloten om deze dag op zee dobberend door te maken.. Dit was voor vele een teleurstelling daar zij excursies hadden geboekt (kregen geld retour) maar het schema voor die dag is volledig aangepast. Diverse bands speelden op diverse locaties op het schip.. en er werden allerlei wedstrijden zoals basketbalwedstrijd en tafeltennistoernooi bedacht.. we hebben onze ogen letterlijk uitgekeken op de boot... en tja.. warmte... zon... en alcohol deden een aantal Amerikanen geen goeds... Wij hebben ons goed vermaakt en zijn in de middag van het deck boven gegaan om achter op het dek te genieten van de rustige zee.... het zonnetje scheen en de zee was aanzienlijk rustiger dan smorgens... al dobberend zijn wij savonds gaan eten en hebben we een gokje gewaagd in t casino aan boord. Wat leuk om dit alles mee te mogen maken. Smorgens maandag rond 9u van het schip af en richting de villa in Kissimmee..

CRUISE is dus echt aan te raden.. wauw genoten!!!

1. Annemarie:
    23 mei 2018
    Leuk om jouw ervaringen te lezen