Ocala national park

8 mei 2018 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen ... je rekt je uit.. je springt uit bed... en loopt even naar buiten.
Even de ochtendzon voelen, tijdens het besef dat we hier ruim 14 maanden naar deze vakantie hebben uitgekeken.. kijk ik over het meertje wat aan onze achtertuin grenst... en daar is hij dan!!! Jawel... ons vriendje de alligator!!
Het kleine schatje zal een 2 a 2.5mtr groot zijn. Hij zwemt op zijn gemakje door het meertje heen en ik kan iedereen even "alarmeren" om te komen kijken.
Wat een geweldig begin van deze nieuwe dag in Florida.

Na het ontbijt zijn wij met zijn allen. 8 personen weer op weg gegaan in onze ruime ford expedition. Deze dag zijn wij richting Ocala National Park gereden. Het is even kort... kleine 2uur rijden maar dan bevind je je midden in de natuur van Florida.
4 jaar geleden hebben wij hier een zwarte beer gezien. Er was hoop dat we deze vandaag dus weer zouden zien... maar helaas hierin teleurgesteld.

Vandaag als doel; Silver Glen Spring. In het nationaal parc wat bestaat uit 378.000 hectare zitten diverse springs. Dit zijn natuurlijke waterbronnen... Helaas niet warm...

Wij zijn naar een grote spring gegaan waar dagelijks 246 miljoen water vanuit de bodem komt.. lichte stroming dus in het water hierdoor. Super helder zoet water. Foto's in album.
De temperatuur is 22 graden... echter voelt het o.a door de buiten temperatuur aan als 6 graden .. brrrr... dus echt even tandjes op elkaar en door ademen.

Rondgelopen bij deze spring en zag Annemieke een wasbeer. Dit was wonderbaarlijk en hierna volgden er nog 2. We hebben hier ook mooie foto's van kunnen maken.
Tevens door anderen geattendeerd op het zien van een grote slang.

Terug bij de villa... zo nu... zitten we buiten bij het zwembad... en daar valt het oog nogmaals op de alligator die op dat moment ligt " te zonnen" op de rand van het meer.

Wat gaaf!!

Wij gaan deze geweldige dag vandaag thuis afsluiten met een echte Hot Dog.

Morgen nieuwe dag en nieuwe plannen.